Általános szerződési feltételek
1. Bevezető
A jelen általános szerződési feltételek (továbbiakban: „ÁSZF”) az Üzleti Fellendülés Kft. (továbbiakban: „Szolgáltató”) által honlapján
keresztül nyújtott szolgáltatás (továbbiakban: „Szolgáltatás”) igénybevételének feltételeit rögzíti és szabályozza.
Az Adatkezelési tájékoztató az ÁSZF elválaszthatatlan része.
2. Szerződő felek
Az Ügyfél (továbbiakban: "Ügyfél" vagy "Előfizető" vagy "Megrendelő") az a természetes vagy jogi személy, akinek részére a Szolgáltató kötelezettséget vállal szolgáltatásai teljesítésére.
A Szolgáltató, aki a szolgáltatási összeg ellenében a webshopján keresztül megrendelt és pénzügyileg teljesített, továbbá üzletileg és etikailag kifogásolhatatlan szolgáltatások teljesítésére vállal kötelezettséget.
Szolgáltató adatai
(Ügyfél és Szolgáltató külön: Fél, együttesen: Felek)
3. A szolgáltatások rövid ismertetése
3.1. Online adatvédelmi audit
Az online adatvédelmi audit egy egyszeri szolgáltatás, melyhez egyszeri összeg megfizetése tartozik. A Szolgáltatás célja, hogy a megrendelő saját online jelenléte kapcsán (é. weboldal vagy webshop) a jogszerűségének gátjában álló tények és információk birtokába jusson. A Szolgáltatás az auditált weboldalra vonatkozó információk átadásával teljesítettnek minősül.
3.2. Weboldalelőfizetés (alap-előfizetés)
A Szolgáltató fő szolgáltatásaként egyedi weboldalt vagy webshopot készít, melyet előfizetési szolgáltatás keretein belül biztosít Ügyfele részére. Ezt a Szolgáltatást a Szolgáltató "Weboldalelőfizetésnek" vagy "Alap-előfizetés"-nek nevezi. A Weboldalelőfizetésnek (alap-előfizetés) két célja van:
- biztosítani az Ügyfél online jelenlétét; továbbá
- elősegíteni az online adatvédelmi jogszerűségét.
3.3. Kiegészítő előfizetések
A Weboldalelőfizetéshez (alap-előfizetés) kiegészítő előfizetéseket is lehet igényelni, melyek mindegyike egy-egy funkciót foglal magában, ami beépítésre vagy implementálásra kerül az előfizetés tárgyát képző bérelt weboldalba.
3.4. Domain viszonteladása
A Weboldalelőfizetéssel (alap-előfizetés) rendelkező Előfizető közvetített szolgáltatásként igénybe veszi a Szolgáltató által biztosított domain-szolgáltatásokat.
3.5. Extra erőforrások biztosítása
A Weboldalelőfizetéssel (alap-előfizetés) rendelkező Előfizető számára elérhetővé válik a lehetőség, hogy az általános erőforrásokat meghaladó igényeket kielégítse. Például, ha a weboldal vagy webshop jelentősebb erőforrásigényt igényel, az Előfizetőnek lehetősége van külön szolgáltatásként igénybe venni az ilyen extra erőforrásokat. Az árazás és annak megítélése, hogy szükség van-e a kiegészítő szolgáltatásra, kizárólag a Szolgáltató hatáskörébe tartozik. Fontos hangsúlyozni, hogy a kiegészítő szolgáltatás csak nyilvánvaló esetekben kerül említésre és mindig az aktuális piaci áraknak megfelelően kerül meghatározásra.
4. Általános rendelkezések
4.1. A szolgáltatás megrendelése
Az Ügyfél a Szolgáltató webshopján keresztül megrendeli a Szolgáltató szolgáltatását. A szerződés tárgya, az Ügyfél és a Szolgáltató között létrejött szerződéses viszony alapján, az Ügyfél részére, szolgáltatási díj ellenében nyújtott szolgáltatás. Az Ügyfél részére nyújtott szolgáltatási köröket a "Szolgáltatások részletszabályai" tartalmazzák.
4.2. Felhasználói fiók létrehozása
A Szolgáltató a megrendelés leadásakor létrehoz egy felhasználói fiókot az Ügyfél számára, amelyen keresztül az Ügyfél megtekintheti adatait és megrendeléseit, valamint különböző módosításokat végezhet. Az Ügyfél hozzáférést kap a Szolgáltató belső portáljához is, ahol a megfelelő írásbeli szabályok szerint (ld. 9.5. pont) , kommunikáció folyhat.
4.3. A szolgáltatás létrejötte
Az Ügyfél és a Szolgáltató között a webshopon keresztül leadott és pénzügyileg rendezett Szolgáltatások vonatkozásában jön létre a szerződés. A szerződés alapját a Szolgáltató által a webshopja termékoldalain feltüntetett ár és a kapcsolódó leírások képzik.
4.4. Szerződés átruházásának tilalma
Az Ügyfél a megrendelést, létrejött szerződést vagy a szerződés keretében igénybe vett szolgáltatásokat harmadik személyre semmilyen indokkal nem ruházhatja át, nem engedheti át használatra. Ez alól kivételt képezhet a Szolgáltató erre vonatkozó kifejezett engedélye, melyet az írásbeliség szabályai szerint kell a Szolgáltató megtegyen (ld. 9.5. pont).
4.5. Hatályba lépés
4.5.1. Hatályba lépés feltétele: Az Üzleti és Etikai irányelveknek való megfelelés, valamint a webshopon keresztül leadott megrendelés Szolgáltató által teljesítettként való visszaigazolása.
4.5.2. Hatályba lépés időpontja: A szerződés hatályba lépésének pontos dátuma, a webshopon sikeresen leadott megrendelés időpontja.
4.6. A szolgáltatási összeg és az előfizetések ütemezése
4.6.1. A szolgáltatási összegek típusai: A szolgáltatási összegeknek két típusa van. Az egyszeri szolgáltatásoknak egyszeri szolgáltatási összeg, míg az előfizetéseknek folyamatos szolgáltatási összeg.
4.6.2. Előfizetések fizetési ütemezése: Az előfizetések szolgáltatási összege függhet az előfizetés ütemezésétől, melyet a webshop rendszerében lehet kiválasztani, később bármikor módosítani. Az előfizetés ütemezésváltását a webshop rendszerében, bejelentkezve, könnyen lehet kezelni. A fizetési ütemezés váltása esetén a rendszer beleszámolja a fennmaradt előfizetési összeggel rendezett időszakot.
4.6.3. Árak feltüntetése: Az egyes szolgáltatások pontos és aktuális árai minden esetben a webáruház termékoldalain kerülnek feltüntetésre. Amennyiben téves ár jelenik meg a weboldalon (pl. 0 vagy 1 Ft), a Szolgáltató nem köteles ezen áron teljesíteni. Jogában áll felajánlani a helyes árat, amelynek ismeretében az Ügyfél eldöntheti, kívánja-e azt igénybe venni. A hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
4.6.4. Szolgáltatások inflációkövetése: A szolgáltatások összegeinek inflációhoz való igazítása során az előző év összesített fogyasztói árindexét vesszük figyelembe. Ennek célja, hogy hosszú távon is megőrizzük a szolgáltatás kiegyensúlyozott ár-érték arányát. Ennek értelmében a szolgáltatási összegek idővel változhatnak, hogy lépést tartsunk az árak alakulásával.
4.7. Harmadik fél esetleges szükségessége
Az Ügyfél a Szolgáltatást vagy a Szolgáltatás bizonyos funkcióit (pl.: domain-szolgáltatások, bankkártyás fizetés) csak harmadik féllel kötött szerződés megkötésével veheti igénybe.
4.8. A szerződés tartama
4.8.1. Előfizetések esetén: A szerződés határozatlan időre jön létre az Ügyfél és a Szolgáltató között.
4.8.2. Egyszeri szolgáltatások esetén: Az egyszeri szolgáltatás teljesítésével, kizárólag az egyszeri szolgáltatásokra vonatkozó szerződés szűnik meg. Tehát, ha az Ügyfél, mint Előfizető, rendel egy egyszeri szolgáltatást, az egyszeri szolgáltatás teljesítése nem érinti az előfizetői jogviszonyát.
4.9. Szerződésmódosítás esetei
4.9.1. Közös megegyezés alapján: A szerződés közös megegyezéssel, idő és tartalmi korlát nélkül módosítható.
4.9.2. Egyoldalú szerződésmódosítás joga: A Szolgáltató a szolgáltatási összegeket, a szolgáltatások összetételét, az ajánlatok és előfizetések tartalmát egyoldalúan módosíthatja. Azonban ez a módosítás nem lehet visszamenőleges hatályú. Továbbá a Szolgáltatónak legalább 30 (harminc) naptári nappal a módosítás hatályba lépését megelőzően, a megadott kapcsolattartásra azonosított e-mail címén értesítenie kell Ügyfelét. Amennyiben az Ügyfél nem ért egyet a módosítással, úgy a szerződést a meghatározott felmondási szabályok szerint felmondhatja.
4.10. Előfizetés szüneteltetése
Az előfizetési szolgáltatások szüneteltetése nem lehetséges. Azonban az előfizetés a lemondási szabályoknak megfelelően megszüntethető.
4.11. Az előfizetés lemondása
4.11.1. Weboldalelőfizetés (alap-előfizetés) esetén: A Weboldalelőfizetés (alap-előfizetés) lemondása a szerződés megszűntetésével jár. Így az alap-előfizetés lemondása esetén az igényelt kiegészítő előfizetések is értelemszerűen automatikusan megszűnnek.
4.11.2. Kiegészítő előfizetés esetén: Egy kiegészítő előfizetés lemondása csupán a konkrét kiegészítő előfizetésre vonatkozik. Kivételt képeznek azok az esetek, ahol a kiegészítő előfizetés valamilyen esetleges kampánykedvezményen vagy egyedi megállapodáson alapul, vagy maga a kiegészítő előfizetés más kiegészítő előfizetés alapját szolgáltatja. Az egymásra épülő kiegészítő előfizetéseknél, ha az alapvető előfizetést mondja fel, amelyre épülnek, akkor minden további kiegészítő előfizetés is törlődik. Amennyiben nincs további ráépülő kiegészítő előfizetés, csak az érintett előfizetés szűnik meg.
4.12. A szerződés megszűnései
4.12.1. Előfizetés rendes felmondása: A felek a szerződést rendes felmondással, a szolgáltatás ellenértékével rendezett időszak utolsó napjára bármelyik fél felmondhatja. Ez alap esetben az előfizetés fordulónapja. A szolgáltatás ellenértékével rendezett időszak utolsó napja akkor térhet el az előfizetés fordulónapjától, ha a szolgáltatási összeg rendezettségétől függetlenül az Ügyfél módosította a fizetési ütemezését. Azonban ilyen esetben is a szolgáltatás ellenértékével rendezett időszak utolsó napjára mondhatják fel rendes felmondással a felek a szerződést.
A felmondási idő 30 (harminc) naptári nap. A felmondási idő alatt az Ügyfél szolgáltatási összeg fizetésére és a Szolgáltató szolgáltatásainak elvégzésére vonatkozó kötelezettségük fennáll. A szerződés megszűnése esetén a Szolgáltató az Ügyféllel véglegesen a végelszámolás (ld. 4.15. pont) keretében számol el. A felmondást írásban kell közölni a másik féllel.
4.12.2. Azonnali hatályú felmondás: A felek bármelyike írásban azonnali hatállyal felmondhatja a szerződést, ha a másik fél jelen szerződésben vállalt kötelezettségét súlyosan megszegi. Súlyos szerződésszegésnek minősül különösen:
Ha a másik fél a szerződésben vállalt kötelezettségét az arra történt figyelmeztetés és póthatáridő biztosítása ellenére sem teljesíti, vagy a szerződésben vállalt ugyanazon kötelezettséget ismételten megszegi.
A másik fél megtévesztése, valótlan adatok vagy információk közlése.
Az Üzleti és Etikai irányelvek figyelembevételének hiánya esetén.
Továbbá
- Közlési kötelezettség (5.1. pont) ,
- Fizetési kötelezettség (5.2. pont) ,
- Visszaigazolási kötelezettség (6.1. pont) ,
- Szerzői jogok vagy védjegyvédelem sérelme (6.15. pont) ,
- Szolgáltatási minőség kötelezettsége (6.2. pont) ,
- Szolgáltatási kötelezettség (6.5. pont) ,
- Fejlesztési póthatáridő szolgáltatói mulasztása esetén (7.2.8.2. pont) ,
- Titoktartási kötelezettség (9.1. pont) ,
- Üzleti jóhírnév védelme (9.2. pont) ,
A szerződés megszűnése esetén a Szolgáltató az Ügyféllel véglegesen a végelszámolás (ld. 4.15. pont) keretében számol el.
4.13. Előfizetési összeg fizetésének megtagadása
Amennyiben az Ügyfél az esedékes folyamatos szolgáltatási összeget nem egyenlíti ki, a Szolgáltató a szolgáltatását az utolsó díjjal fedezett időszak végétől számított 60 (hatvan) naptári napig fenntartja. Ezen idő alatt az Ügyfélnek bármikor lehetősége van az elmaradt összeg rendezésére. Amennyiben az Ügyfél e határidőig sem rendezi késedelmét, úgy a Szolgáltató a szolgáltatási összeg megfizetésének elmaradása miatt megszünteti a Szolgáltatást, Weboldalelőfizetés (alap-előfizetés) esetén a szerződést az azonnali hatályú felmondás szabályainak megfelelően.
4.14. Szerződésszegés
A szerződés megszegését jelenti bármely kötelezettség szerződésszerű teljesítésének elmaradása. A szerződésszegés jogvesztést eredményez az Ügyfél által megszerzett szolgáltatásjogosultság vonatkozásában és a Szolgáltató szolgáltatási összegének jogosultsága vonatkozásában. Ezen szankciók érvényesítésétől függetlenül az Ügyfél felelősséggel tartozik a szerződésszegéséből eredő, akár saját, akár a Szolgáltató, akár harmadik fél, (Partner) oldalán közvetlenül felmerülő vagy következményi kárért, sérelemdíjért, elmaradt haszonért, ide értve a Szolgáltató által fizetett kártérítést, kötbért, felügyeleti – adó – vagy más közigazgatási bírságot stb.
4.15. Előfizetés végelszámolása
A weboldal szerkezetéhez, nyers fájlrendszeréhez, adatbázisokhoz és szerverkonfigurációkhoz a Szolgáltató semmilyen hozzáférés nem biztosít. Az előfizetéssel az Előfizető csak használati jogot szerez a weboldalra, nem pedig tulajdonjogot. Az előfizetési szolgáltatás során elkészített weboldal a Szolgáltató tulajdonában marad, az Előfizető csak jogosultságot kap az adott időszakra. Az előfizetési időszak lejárta után, vagy a Weboldalelőfizetési (alap-előfizetés) szolgáltatás megszűnésekor az Előfizetőnek nincs tulajdonjoga a weboldalhoz, ezért az alap-előfizetés megszűnésekor az újonnan készített weboldal törlésre kerülhet. Ha azonban az előfizetések alatt tartalmak kerültek fel a weboldalra, akkor azokat a Szolgáltató exportálva, importfájlban biztosítja, beleértve a természetes személyek személyes adatait és más egyéb információkat is, melyeket az átvételt követően a Szolgáltató azonnal töröl, hiszen csupán adatfeldolgozóként működik közre. Az alap-előfizetés lemondásával a régi weboldal visszaállítása saját tárhelyen célszerű lehet, amennyiben a volt Előfizető rendelkezik az eredeti mentéssel vagy más másolattal a régen használt weboldaláról, hogy az online jelenléte ne szűnjön meg, csupán az előfizetés előtti állapotra térjen vissza. A végelszámolást az írásbeliség figyelembevételével szükséges dokumentálni (ld. 9.5. pont).
4.16. A Szolgáltató jogállása alap és kiegészítő előfizetések esetében
A Szolgáltató az alap és kiegészítő előfizetések esetében adatfeldolgozóként működik közre az Ügyfele, mint adatkezelő tevékenységében. Az Ügyfél határozza meg az adatkezelés célját és eszközeit, amit a Szolgáltató, mint adatfeldolgozó az adatkezelő nevében és az adatkezelő utasításai szerint hajt végre, feltéve, hogy az adatkezelő jogszerű utasítást adott. A Szolgáltató elutasítja a helytelen gyakorlatokat és jogszerű alternatívákat ajánl helyettük. A Szolgáltató az Előfizetővel szorosan együttműködik az adatvédelmi követelmények teljesítése érdekében.
4.17. Szolgáltató közreműködése a jogszerűségben az alap és kiegészítő előfizetések esetében
A Szolgáltató elutasítja a helytelen adatvédelmi gyakorlatokat és jogszerű alternatívákat ajánl helyettük. Ezeket az alternatívákat, az Ügyfél, mint adatkezelő utasítását követően a jogszerűségi szabályoknak megfelelően implementálja a weboldalba. Továbbá az online adatvédelmi tájékoztatókat rendszeresen ellenőrzi, hogy az adatkezelő mindig az alkalmazott, jogszerű gyakorlatokat pontosan és érthetően definiálja. Továbbá az érintettek adatvédelmi joggyakorlását támogatja, az adatkezelőt szakmailag segíti.
5. Ügyfél jogai és kötelezettségei
5.1. Közlési kötelezettség
5.1.1. Lényeges körülmények közlése, k.t. Üzleti és Etikai Irányelvek: Az Ügyfél köteles a webshopban leadott rendeléskor, a szolgáltatás elvállalása szempontjából lényeges minden olyan körülményt a Szolgáltatóval közölni, amelyet ismert vagy ismernie kellett. Különös tekintettel az Üzleti és Etikai irányelvekben foglaltakra. Amennyiben a szerződés hatálybalépésekor fennállott lényeges körülményekről a Szolgáltató csak később szerez tudomást, az ebből eredő jogokat 5 (öt) évig gyakorolhatja.
5.1.2. Változás bejelentési kötelezettsége: Az Ügyfél köteles a lényeges körülmények változását a változás beálltát követő 5 (öt) naptári napon belül a Szolgáltatónak bejelenteni. Amennyiben a Szolgáltató a webshop belső felületén elérhetővé tette a változásbejelentő űrlapot, úgy az űrlapon kell bejelenteni a változásokat. Egyéb esetekben az írásbeliség szabályainak megfelelően (ld. 9.5. pont) írásban kell ezt megtenni.
5.1.3. Adatközlő űrlapok kitöltési kötelezettsége: A Szolgáltató belsős portálfelületén elhelyezett adatközlő űrlapok a Szolgáltatás teljesítéséhez kapcsolódnak. Amennyiben a megrendelt Szolgáltatáshoz további adatközlés szükséges, úgy az Ügyfél kötelezettsége a megfelelő adatközlő űrlap vagy űrlapok kitöltése, az adatok továbbítása.
5.1.4. Esetleges hibák bejelentési kötelezettsége: Az Ügyfél köteles a Szolgáltatásokban észlelt hibákat a Szolgáltatónak haladéktalanul bejelenteni.
A közlési kötelezettség megsértése esetében a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége (ld. 6.5 pont) nem áll be.
5.2. Fizetési kötelezettség
5.2.1. Számla érkeztetésének esete: Az Ügyfél köteles a Szolgáltató által, az Ügyfél részére megküldött számla megérkezésétől számított 10 (tíz) munkanapon belül a számlát kiegyenlíteni.
5.2.2. Előfizetés esedékességének esete: Az Ügyfél köteles a Szolgáltató által biztosított előfizetés esedékes összegét az előfizetés fordulónapjakor a Szolgáltatónak megfizetni.
5.3. Belépési adatok bizalmas kezelésének kötelezettsége
Az Ügyfél köteles a belépésekhez használt belépési adatokat bizalmasan kezelni, azokat titokban tartani. A jogosulatlan hozzáférésből, továbbá a felhasználói tevékenységekből eredő károkért kizárólag az Ügyfél felel.
5.4. A felekre egyaránt érvényes kötelezettségek
A jelen szerződés záró rendelkezéseiben két nevesített kötelezettséget mindkét félnek kötelező jelleggel be kell tartania:
5.5. Tartalmi módosítás
Az Ügyfél jogosult a szerződés tartalmi módosítását kérni (ld. 4.9.1. Szerződésmódosítás közös megegyezés alapján).
5.6. Szolgáltatás használatának joga
Az Ügyfél a Szolgáltatásokat időbeli korlátozás nélkül szabadon használhatja. Ugyanakkor köteles betartani a tevékenységére vonatkozó jogszabályokat. Az Ügyfél által elhelyezett minden tartalomért, adatért, információért és az Ügyfél által folytatott tevékenységért, annak jogszerűségéért kizárólag az Ügyfél tartozik felelősséggel.
5.7. Szellemi tulajdon használatának joga
Az Ügyfél kizárólag a jelen szerződés fennállása és az abban foglalt jogosultságok feltételeivel használhatja a Szolgáltató szellemi tulajdonát, tulajdonait. A jelen szerződés megszűnése, szüneteltetése vagy módosítása során elvesztett jogosultságok kiterjednek minden a Szolgáltató szellemi tulajdonaival összefüggésbe hozható információkra, dokumentációkra, programokra, szoftverekre stb.
5.8. Az előfizetés felmondásának joga
Az Ügyfél bármikor dönthet úgy, hogy felmondja a szerződést és ezzel megszűnik az előfizetése. Az előfizetéshez hűségidő nem kapcsolódik, az bármikor fel lehet mondani a jelen szerződés felmondási szabályainak megfelelően (ld. 4.11. Az előfizetés lemondása).
5.9. Az előfizetés fizetési ütemezésének módosítási joga
Az Ügyfél bármikor dönthet úgy, hogy az előfizetés fizetési gyakoriságát módosítja. Amennyiben az Ügyfél be van jelentkezve a portálra, ezt akár emberi beavatkozás nélkül is könnyedén kezdeményezheti. A rendszer a meglévő előfizetés összegének rendezettségét alapul veszi az új kalkulációhoz.
6. Szolgáltató jogai és kötelezettségei
6.1. Visszaigazolási kötelezettség
Amint az Ügyfél a Szolgáltató webshopján keresztül leadja a megrendelését, a Szolgáltató azonnal, de legfeljebb 48 (negyvennyolc) órán belül köteles visszaigazolást küldeni az Ügyfél által megadott kapcsolati e-mail címre. A visszaigazoló e-mail tartalmazza a megrendelés lényeges adatait, amelyek révén a rendelés azonosítható.
6.2. Szolgáltatási minőség kötelezettsége
A Szolgáltató köteles minden ésszerű, elvárható erőfeszítést megtenni, a szolgáltatási feladatok ellátására, köteles a szakmai szabályok betartásával, Ügyfele érdekeit, igényeit messzemenően figyelembe venni és tiszteletben tartani. Emellett a Szolgáltató köteles körültekintő alapossággal és magas színvonalú szakmai igényességgel eljárni.
6.3. Számlakiállítási kötelezettség
A Szolgáltató valamely szolgáltatásának megrendelésekor, továbbá előfizetések fennállása alatt is köteles a mindenkori fizetési ütem szerinti gyakoriságban számlát kiállítani az Ügyfele részére és ezt köteles megküldeni a fizetés teljesítését követő 8 (nyolc) naptári napon belül. A számlakiállítás automatikusan történik, így a számla elektronikus formában kerül kiállításra, melyet a Szolgáltató a visszaigazoló e-mailben és a webshop belsős portál felületén is elérhetővé, valamint letölthetővé tesz. A számla elektronikus levélben történő elküldésével e kötelezettség írásban teljesítettnek minősül.
6.4. Árajánlatkiállítási kötelezettség
Amennyiben az Ügyfél egyedi ajánlatot kér a Szolgáltatótól, a Szolgáltató köteles az Ügyfél által számára közölt információk alapján árajánlatot elkészíteni és ezt elektronikus úton átadni az Ügyfél részére. Az árajánlatot az alábbi módon lehet átadni: a kapcsolattartásra kijelölt e-mail címen vagy akár a webshop belső portál felületén keresztül. Az árajánlatot a Szolgáltató a webshop rendszerében kezelt ajánlatra mutató egyedi link formájában is eljuttathatja az Ügyfélnek. Fontos, hogy az egyedi link (beleértve a link paramétereit) nem átruházható más személyre, függetlenül attól, hogy a linken található tartalom nem utal az ajánlatkérő személyére. Ilyen esetekben az ajánlatkérő személye a linkkel együtt megküldött tartalomban kerül azonosításra.
6.5. Szolgáltatási kötelezettség
A Szolgáltató köteles a webshopján keresztül megrendelt (ld. 4.1. pont) , szolgáltatási összeggel rendezett (ld. 5.2. pont) Szolgáltatások elvégzésére, amennyiben az nem helyezkedik szemben az Üzleti és Etikai irányelvekkel.
6.6. A felekre egyaránt érvényes kötelezettségek
A jelen szerződés záró rendelkezéseiben két nevesített kötelezettséget mindkét félnek kötelező jelleggel be kell tartania:
6.7. Kötetlen partnerválasztás joga
A Szolgáltató a szolgáltatásai teljesítése során vagy annak folyamatos biztosítása okán jogosult más szolgáltatók (továbbiakban: Partner) szolgáltatásait is bevonni. Ilyen esetekben a Szolgáltató ugyanolyan mértékű felelősséget vállal a Partner által nyújtott szolgáltatásokért, mintha azokat saját maga végezte volna el.
Egy speciális eset lehet a biztonsági mentések a weboldaltól független külső környezetben történő fizikai tárolása, annak érdekében, hogy egy esetleges tűzvész vagy egyéb fizikai hatás ellen is megfelelő védelemmel szolgáljon mind az Ügyfél, mind pedig a Szolgáltató számára. Az ilyen lehetséges esetek során a Partnernek nincs jogköre a sem a betekintésre, sem egyéb más művelet elvégzésére.
6.8. Dokumentumok bekérése
A Szolgáltató jogosult a szolgáltatás nyújtásához szükséges egyéb dokumentumokat bekérni az Ügyféltől (domain igénylőlap, aláírási címpéldány, cégkivonat, egyéb nyilatkozatok stb.).
6.9. Referencia feltüntetésének joga
A Szolgáltató jogosult arra, hogy az Ügyfél által használt weboldalon, a láblécben feltüntesse a személyét és a weboldalára irányuló linket helyezzen el. Ilyen formában a lábléc szövegezése a következő:
Szolgáltató: {Ügyfél vállalkozásának vagy "Brand"-jének neve az impresszumra mutató linkkel} | © Copyright {Aktuális évszám} Minden jog fenntartva | Fejlesztő: Üzleti Fellendülés – Jogszerű online jelenlét
6.10. Kiegészítő szolgáltatási összeg felszámításának joga
Abban az esetben, ha az Ügyfél az erőforrásokat az átlagosnál nagyobb mértékben foglalja vagy az okozott terhelés a szolgáltatások folyamatos biztosítását veszélyezteti, úgy a Szolgáltató automatikusan megemeli a limiteket annyira, hogy a Szolgáltatások folytonosságát ne veszélyeztesse. A limitemeléssel egyidőben a Szolgáltató tájékoztatja az Ügyfelet a limitemelés tényéről és a kapcsolódó kiegészítő szolgáltatási összeg felszámításáról. Az ilyen összegek minden esetben a piaci átlagárakhoz kell igazodjanak, azoknak nem célja a nyerészkedés, csupán a folyamatos Szolgáltatás fenntartása. Ilyen speciális eset lehet például az e-mail fiókok túlzott, bejelentés nélküli terhelt használata vagy a tárhelylimitekre vonatkozó korlátozás és egy-egy nagyobb méretű és/vagy sűrű fájlfeltöltés a használt weboldal rendszerében. A Szolgáltató kötelezettsége, hogy a feltölthető fájlok méretét korlátozza, így a limitemelés csak rendkívüli esetekben fordulhat elő.
6.11. Egyoldalú szerződésmódosítás joga
A Szolgáltató a szolgáltatási összegeket vagy a szolgáltatások összetételét, az ajánlatok és előfizetések tartalmát egyoldalúan módosíthatja. Azonban ez a módosítás nem lehet visszamenőleges hatályú. Továbbá a Szolgáltatónak Ügyfelét legalább 8 (nyolc) naptári nappal a módosítás hatályba lépését megelőzően, a megadott kapcsolattartásra azonosított e-mail címén értesítenie kell. Amennyiben az Ügyfél nem ért egyet a módosítással, úgy a szerződést a meghatározott felmondási szabályok szerint felmondhatja.
6.12. Változtatások joga
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a szolgáltatások funkcióinak kibővítését, szűkítését, átcsoportosítását, felületek megjelenésének módosítását, egyes szolgáltatások vagy funkciók bevezetését vagy megszüntetését előzetes bejelentés nélkül, egyoldalúan elvégezze. Az olyan módosításokra vonatkozóan, ahol a szerződés lényegi részei nem kerülnek módosításra, a Szolgáltatónak nincs bejelentési kötelezettsége. Ezek általában kisebb módosítások, funkciójavítások, optimalizálások.
6.13. Ügyfél kezelőfelületére vonatkozó belépés joga
A Szolgáltató jogosult az Ügyfél kezelőfelületére bejelentkezni és ott módosításokat elvégezni, teszteseteket futtatni. A kezelőfelület is a weboldal része, így az előfizetés tárgyát képzi, mely a Szolgáltató tulajdonában áll. Azonban a Szolgáltató annak érdekében, hogy az Ügyfele a legmagasabb minőségű szolgáltatást tudja igénybe venni, így tesztelni szokta a funkciók helyes működését a használati átadás előtt és után egyaránt. Ez kifejezetten érvényes a karbantartásokra és rendszerfrissítésekre, továbbá a kódbázis módosítására. A Szolgáltató ezen jogának gyakorlásakor kiemelten figyelemmel kell legyen az Ügyfele érdekeire és igényeire (ld. 6.2. Szolgáltatási minőség kötelezettsége).
6.14. Megrendelés visszautasításának joga
6.14.1. Általános visszautasíthatóság: A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az aktuális kapacitásbeli korlátozása esetén vagy az Üzleti és Etikai irányelvekkel összeférhetetlen tevékenységeket vagy megrendeléseket elutasítsa. Amennyiben a Szolgáltató kénytelen elutasítani a megrendelést, úgy ezt írásosan az Ügyfél kapcsolattartására szolgáló e-mail címen udvariasan és körültekintő módon jelzi. Továbbá, amennyiben a Szolgáltató a fent említett okok miatt egy megrendelést visszautasít, ez esetben a Szolgáltatás ellenértékét az Ügyfél részére visszatéríti.
6.14.2. Korábbi együttműködés alapján történő visszautasíthatóság: A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a korábban üzleti kapcsolatban lévő Ügyfelet, megrendelőt indoklás nélkül visszautasítsa. Ilyen esetben a szolgáltatás összegét a vonatkozó utalási költségek levonásával visszautalja a megrendelő részére.
6.15. Szerzői jogok vagy védjegyvédelem sérelme
A Szolgáltató jogosult jogi értesítés alapján a Szolgáltatás ideiglenes felfüggesztésére, az információ hozzáférhetetlenné tételeire, az információ eltávolítására, vagy a szerződés azonnali felmondására, ha a 2001. évi CVIII. törvény (Ekertv.) 13. §-a szerint szerzői jogok vagy védjegyvédelem sérelme megállapítható.
7. Szolgáltatások részletszabályai
7.1. Online adatvédelmi audit részletszabályai
7.1.1. Domain igazolásának követelménye
Az online adatvédelmi auditszolgáltatást kizárólag olyan személy rendelheti meg, aki megfelelően igazolni tudja, hogy a domain az ő tulajdonában van. Ennek következtében nem lehetséges a szolgáltatás olyan formában történő igénybevétele, amely a konkurenciaelemzésre irányul, mivel az ellentétes lenne az Üzleti és Etikai irányelvekkel.
7.1.2. Dokumentáció lehetséges publikálása
A dokumentáció az Ügyfél tulajdonát képezi, így a dokumentációt jogában áll publikálni, azonban a publikáció kizárólag az átadáskori változatban, változatlan szövegezés és formázás mellett lehetséges. A publikációban nem lehetnek titkosított szövegezések és/vagy tartalmi részletek. Tehát a publikálandó dokumentációt a Szolgáltató által elérhetővé tett formában lehet csak nyilvánosan közzétenni.
Továbbá a publikálás szövegezésében fel kell tüntetni, hogy kizárólag változatlan formában, forrásmegjelöléssel lehet átvenni.
7.2. Weboldalelőfizetés (alap-előfizetés) részletszabályai
7.2.1. Weboldalelőfizetés (alap-előfizetés) előfeltétele
A Weboldalelőfizetés tárgyának (weboldal) kivitelezési előfelétele a Szolgáltató által nyújtott domain-szolgáltatás. A Szolgáltatás hiányában a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége (6.5. Szolgáltatási kötelezettség) nem áll be.
7.2.2. Weboldal tulajdonjoga
Az előfizetéssel az Előfizető csak használati jogot szerez a weboldalra, nem pedig tulajdonjogot. Az előfizetési Szolgáltatás során elkészített weboldal a Szolgáltató tulajdonában marad, az Előfizető csak jogosultságot kap a használatára az adott időszakra vonatkozóan.
Az előfizetés megszűnésekor az újonnan készített weboldal törlésre kerülhet. Amennyiben az előfizetés alatt tartalmak kerültek fel a weboldalra, akkor azokat a Szolgáltató exportálva, importfájlban biztosítja, beleértve a természetes személyek személyes adatait és más egyéb információkat is, melyeket az átvételt követően a Szolgáltató azonnal töröl.
7.2.3. Régi weboldal mentése és a kapcsolódó felelősség
Az előfizetési szolgáltatás csupán használati jogot biztosít az Előfizetőnek, nem tulajdonjogot. Ezért fontos, hogy az Előfizető régi weboldala is mentésre kerüljön. Amennyiben az Előfizető lemondja a Szolgáltatást, célszerű lehet a régen használt weboldala visszaállítása. A rendszer lehetővé teszi az Előfizetés alatt felkerült tartalmak importálását, így azok nem vesznek el. A régi weboldal mentése nem tartozik a Szolgáltató hatás –és feladatkörébe, ennek minden felelőssége az Ügyfelet terheli.
7.2.4. Weboldal saját belső szerkezete
Az előfizetési szolgáltatás teljeskörűen magába foglalja az új weboldal elkészítését, melynek tervezése és megvalósítása minden esetben az Előfizető üzleti céljainak és igényeinek megfelelően történik. A Szolgáltató által készített weboldalak egy saját belső rendszerben kerülnek kivitelezésre és kezelésre. A weboldalak tárhelyet és szerverkapcsolatokat is magukban foglalnak, valamint minden ahhoz kapcsolódó egyéb elemet is. Ezen rendszerek, beleértve a kódbázist is, nem hozzáférhetők.
A Szolgáltató tájékoztatásként a következő limiteket teszi közzé, mely a Weboldalelőfizetésre (alap-előfizetés) vonatkozik:
Tárhely méret: 4GB
Forgalom: 1 TB havonta
Amennyiben az Ügyfél online jelenléte a fentiekben megjelölt erőforráslimiteket kimerítené, úgy lehetőség van erőforrásalapon bővíteni a Szolgáltatások körét az Ügyfél üzleti igényeinek megfelelően.
A weboldal szerkezetéhez, nyers fájlrendszeréhez, adatbázisokhoz és szerverkonfigurációkhoz a Szolgáltató semmilyen hozzáférés nem biztosít.
7.2.5. Előfizetés kötöttsége
Az előfizetéshez nincs hűségidő kötve. Azonban a fizetési ütemezéstől vagy a Szolgáltatás kihasználtságától függetlenül, az előfizetési összeggel fedezett időszakban a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége fennáll. Így az előfizetési összeggel fedezett időszak előfizetési összegei megszolgáltak vagy megszolgálttá válnak.
7.2.6. Weboldal hozzáférése
A Szolgáltató hozzáférést biztosít a változó adatok kezeléséhez, mint például a nyitvatartás, árlista, szolgáltatások leírása és az új szolgáltatások felvezetése. Amennyiben személyes adatok kezelésére is sor kerül az oldalon, akkor a Szolgáltató külön felületet biztosít az adatok módosítására és kezelésére.
Azonban a weboldal szerkezetéhez, nyers fájlrendszeréhez, adatbázisokhoz és szerverkonfigurációkhoz a Szolgáltató semmilyen hozzáférés nem biztosít.
7.2.7. Fejlesztési határidő
Az új weboldal elkészítésének időtartama az oldalak számától, a hozott anyagoktól, az igények pontos definiálásától és az igényelt kiegészítő funkcióktól függ (kiegészítő előfizetések). Általában egy átlagos méretű weboldal elkészítése és az állományba vétele 2-4 hétig tart, de ez az idő eltérő lehet az adott projekt bonyolultságától és az igényelt funkcióktól függően. Fontos hangsúlyozni, hogy a minőség és a precizitás a cél, és hogy az elkészült weboldal megfeleljen az Előfizető üzleti igényeinek, valamint a mindenkori szabályzói környezetnek.
7.2.7.1. Adatközlő űrlap kitöltésének szükségessége: Az Ügyfél a Szolgáltató webshopján keresztül leadott megrendelését követően kitölti az adatközlő űrlapot vagy űrlapokat, melyet a rendszer felajánl számára. Az adatközlő űrlap elküldésétől számítva kezdődik meg a főszabály szerinti maximum 30 (harminc) munkanapos teljesítési határidő számítása. Az adatközlő űrlap kitöltésének mellőzése nem befolyásolja az Ügyfél előfizetéséből adódó fizetési kötelezettségét (ld. 5.2. Fizetési kötelezettség) .
7.2.7.2. Szolgáltató visszajelzési kötelezettsége: Az adatközlő űrlap érkeztetését követően a Szolgáltató 5 (öt) munkanapon belül visszajelzést ad azzal kapcsolatban, hogy a kívánt fejlesztés mennyi idő alatt készül el, szükséges-e eltérni a főszabálytól.
7.2.7.3. Főszabály szerinti teljesítési határidő: Főszabály szerint az "MVP" ("Minimum Viable Product" vagy "minimálisan életképes termék") maximum 30 (harminc) munkanapos határidővel készül el. Ez természetesen attól függően is változhat, hogy az Ügyfél az adatközlő űrlapon megjelöli-e azt, hogy a teljes funkcionalitást követően kerüljön átadásra az oldal. Továbbá az extra igények, design és/vagy többletfunkciók is hatással lehetnek az élesítés időpontjára, így a főszabálytól való eltérést minden esetben az írásbeliség szabályai szerint szükséges rögzíteni.
7.2.7.4. Szolgáltató teljesítési kötelezettsége: A Szolgáltató kötelezettsége a megrendelésnek megfelelő (adatközlő űrlapokon részletezett) új weboldal elkészítése.
7.2.8. Teljesítési határidő esetleges mulasztási eseteit követő következmények
7.2.8.1. Határidő mulasztása esetén: Amennyiben a Szolgáltató nem teljesít a főszabály vagy az írásban módosított teljesítési kötelezettségének határidejére, úgy a teljesítési határidő és a tényleges átadás közötti időszakot a Szolgáltató kedvezményként jóváírja.
7.2.8.2. Póthatáridő mulasztása esetén: Továbbá, több mint 7 (hét) munkanapos (továbbiakban: póthatáridő) határidőn túli mulasztás esetén az Ügyfél élhet elállási jogával, így a Szolgáltató a teljes időszakot visszatéríti számára. Tehát a Szolgáltató póthatáridejére vonatkozó mulasztása esetén az Ügyfél szabadon dönthet a szerződés elállásáról vagy megvárhatja a szerződés sérülése nélkül a Szolgáltató teljesítését. A póthatáridő és a valós teljesítés közötti időtartamban az Ügyfél fizetési kötelezettsége nem áll fenn (ld. 5.2. Fizetési kötelezettség) .
7.2.9. Szolgáltató teljesítése
A Szolgáltató a teljesítés kötelezettségének akkor felel meg, amikor az Ügyfelét írásban kiértesíti a weboldal elkészültéről (ekkor még tesztkörnyezetben), függetlenül attól, hogy a személyes vagy online konzultáció határidőre megvalósul-e.
7.2.10. Weboldal bemutatása
A weboldal bemutatása személyes vagy online konzultáció keretében történik. A weboldal ekkor még tesztkörnyezetben működik. A bemutatás során feljegyzésre kerülnek az esetleges módosítási igények.
7.2.11. Publikáció előtti korlátlan módosítás
A korlátlan módosítási lehetőség a publikáció előtti állapotokra vonatkozik, tehát mikor az oldal még tesztkörnyezetben üzemel. A módosításokat az észszerűség keretein belül kell értelmezni. Ebből adódik, hogy a weboldal módosításainak vannak szabályai és technikai korlátai is.
7.2.11.1. Módosítás kizárásai
7.2.11.1.1. Technikai korlátok: A technikai korlátok, beleértve azokat az eseteket is, mikor a Szolgáltatónak aránytalan erőfeszítést igényelne a megoldást jelentő technikai kivitelezés, kizárásként értelmezettek.
7.2.11.1.2. Szolgáltatói mozgástér: Az előfizetéseknél csak azokat a funkciókat lehet igényelni, mely ismertetésre kerültek az előfizetés leírásánál. A további funkciókérések módosítási igényként nem terjeszthetők elő.
7.2.11.1.3. További kizárások, mely esetekben nem értelmezhető a módosítási igény:
a) ha a Megrendelő maga sem tudja mit akar (ideértve a visszatérő módosításokat is);
b) szakmailag helytelen gyakorlatot kíván megvalósítani. (Üzleti célú marketingdöntéseket nem a saját felhasználói szokásaink szerint hozunk.)
7.2.11.2. Módosítás szabályai
7.2.11.2.1. Módosítás előterjesztése: A módosítási igényeket a belső felületen lévő, az erre fenntartott adatközlőn keresztül lehet beküldeni.
7.2.11.2.2. Egyértelmű leírás szükségessége: Szükséges pontosan megnevezni a módosítandó részt, a módosítás okát és a megoldási javaslatot is. Tehát fontos egyértelmű leírással megjelölni az ideális állapotot. (A probléma kommunikálása mellett megoldási javaslatot is szükséges kommunikálni.)
7.2.12. Publikálást (élesítést) követő módosítási igények
A Weboldalelőfizetés (alap-előfizetés) évente egy aktualizáló módosítást tartalmaz.
(Magyarázat: Általában a következők miatt szükségesek a módosítások:
- Új szolgáltatás/termék
- Árlista változása
- Nyitvatartási idő
Azonban a fentiek módosításához belső felületen bármikor van lehetőség, így az aktualizáló módosítás csak nagyon ritka esetben szokott előfordulni.)
Amennyiben éven belül több módosítási igény is felmerül, úgy az alap-előfizetéshez arányos költségtérítés állapítható meg.
7.2.13. Publikálást (élesítést) követő Szolgáltató által végzett műveletek
Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy az élesítés folyamatainak megvan a szakmai és hatékonysági szempontok miatt a megfelelő sorrendje. Ebből adódóan a weboldal gyorsítása, optimalizálása kizárólag éles környezetben, a kiválasztott domain címen kerül elvégzésre, tesztkörnyezetben nem. Továbbá ilyen eset lehet a levélküldés és a kiegészítő előfizetésekhez kapcsolódó számos funkció. Amint a Szolgáltató elvégezte a weboldal élesítését, publikálását, továbbá minden funkciót maradéktalanul beállított, úgy erről a beállított véglegesített, optimalizált állapotról Ügyfelét értesíti.
7.3. Kiegészítő előfizetések részletszabályai
7.3.1. Kiegészítő előfizetések előfeltétele
A kiegészítő előfizetések előfeltétele a Weboldalelőfizetés (alap-előfizetés) megléte.
7.3.2. Kiegészítő előfizetés funkcionalitása
Minden kiegészítő előfizetés különböző funkcionalitással rendelkezik, melynek ismertető leírását minden esetben a Szolgáltató webshopján feltüntett mindenkor aktuális termékoldal tartalmazza.
7.4. Domain-szolgáltatások részletszabályai
7.4.1. Közvetített Szolgáltatás igénybevétele
A Weboldalelőfizetéssel (alap-előfizetés) rendelkező Előfizető közvetített szolgáltatásként igénybe tudja venni a Szolgáltató által biztosított domain-szolgáltatásokat . Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatáshoz más szolgáltatók is kapcsolódnak.
7.4.2. Nyilvántartó szervezet által előírt szabályozás elfogadása
Az Előfizető az igénylés elküldésével a kiválasztott TLD (végződés) nyilvántartó szervezete által előírt szabályozást automatikusan elfogadja (pl.: .hu esetén: ISZT (www.domain.hu), egyéb kiterjesztés esetén ICANN (www.icann.org stb.). Előfizető kötelessége a kiválasztott domain végződés szabályzatának megismerése és elfogadása.
7.4.3. A Szolgáltató és a nyilvántartó döntéseinek elfogadása
Az Előfizető kijelenti, hogy elfogadja a Szolgáltató és a megfelelő TLD-hez tartozó nyilvántartó döntéseit a domain igénylése, delegálása és fenntartásával kapcsolatos ügyekben (pl.: amennyiben valótlan adatokat szolgáltat, a domain törlési listára vagy zárolásra is kerülhet).
7.4.4. Jogszerű nyilatkozattétel szükségessége
Az Előfizető köteles jogszerű nyilatkozatot tenni a nyilvántartói szabályzatnak megfelelően. A nyilatkozattétel történhet írásban vagy elektronikusan is. Mindkét esetben a Szolgáltató biztosítja a nyilatkozattétel lehetőségeit vagy dokumentáció útján, nyilatkozat formájában, vagy elektronikus felülettel. Ennek módját a Szolgáltató határozza meg, amit az Ügyfél kifejezetten elfogad. A Szolgáltató törekszik az elektronikus úton történő nyilatkozattételekre, azonban ezt a fajta nyilatkozattételt az Ügyfél nem kényszerítheti ki a Szolgáltatótól.
7.4.5. Domain meghosszabbítása és annak korlátja
Az Előfizető tudomásul veszi és elfogadja, hogy a domain évente csak egyszer hosszabbítható meg, függetlenül a tervezett meghosszabbítástól és annak díjrendezettségétől.
7.4.6. Domain Szolgáltató általi kezelésének követelménye
7.4.6.1. Domain, mint az előfizetések előfeltétele: A domain szolgáltató általi kezelése az előfizetések (ideértve az alap és a ráépülő kiegészítő előfizetéseket is) előfeltétele.
7.4.6.2. Domain Szolgáltató általi kizárólagos kezelése: Az Előfizető kötelezi magát arra, hogy a jelen szerződés időtartama alatt a domaint nem regisztrálja át másik szolgáltatóhoz. Amennyiben ezt mégis megteszi, úgy az alap és kiegészítő előfizetések vonatkozásában a Szolgáltató felé történő fizetési kötelezettségét (5.2. pont) nem érinti, az a továbbiakban is fennáll. A Szolgáltató a szolgáltatási kötelezettségének továbbiakban is eleget tesz, így a domain visszairányításával elérhető marad a tartalom.
7.4.7. Domain bejegyzéséhez kapcsolódó felelősség kizárás
7.4.7.1. Domainregisztráció esetleges elmaradásának felelősség kizárása: A Szolgáltató minden tőle elvárhatót megtesz a domain minél hamarabb történő bejegyzésért, de a Szolgáltató a domain név regisztrációjának elmaradása miatt vagy a domain név esetleges felszabadulása, szabadon regisztrálhatóvá válása miatt felelősséget nem vállal. Ekkor természetesen a befizetett és nem teljesített domain regisztrációs vagy hosszabbítási költséget az Előfizető részére köteles visszautalni. Ez alól kivétel az az eset, amikor a Szolgáltatót megkerülve kerül a domain bejegyzésre. Ilyen esetben a domain-re vonatkozó összeg jellege átminősül megszolgált megbízási díjnak.
7.4.7.2. Központi rendszerhiba és egyéb esetek felelősség kizárása: Szolgáltató minden felelősséget hárít minden olyan esetben, amikor pl. „whois” központi rendszerhiba vagy úgynevezett „prémium” domain esetén, vagy bármilyen más helyzet miatt a regisztrációs rendszer szabadnak és alap áron regisztrálhatónak jelzi az adott domaint, azonban később nyilvánvalóvá válik, hogy mégsem szabad vagy csak jóval drágábban regisztrálható a domain. Ebben az esetben a felek természetesen értesítik egymást és az Előfizető szabadon elállhat az adott domain regisztrációjától, amennyiben az még az nem valósult meg.
7.4.8. Domain alatti tartalom felelőssége
A domain alatti tartalomért és a megadott adatokért az Előfizető felelősséget vállal.
7.4.9. Tájékoztatási kötelezettség
Az Előfizető köteles a Szolgáltató felé jelezni, hogy a domain regisztrációs papírokat vagy az elektronikus regisztrációt a Szolgáltató felé továbbította.
7.5. Extra erőforrások biztosításának részletszabályai
A Weboldalelőfizetéssel (alap-előfizetés) rendelkező Előfizetőnek lehetősége van az általános erőforrásokon túl speciális erőforrásokat is igényelni. Például, ha a weboldal vagy webshop magasabb erőforrásigényt igényel, az Előfizető egyedi árajánlat alapján külön szolgáltatásként extra erőforrásokat vehet igénybe.
8. Felelősség és kizárások
8.1. Szolgáltatás igénybevételének felelőssége
Az Ügyfél a Szolgáltatásokat kizárólag saját felelősségére és kockázatára veszi igénybe, és elfogadja, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatások igénybevételével összefüggő vagyoni és nem vagyoni károkért való felelősségét a jogszabályok engedélyezte legteljesebb mértékben kizárja, tehát az ilyen károkért nem tartozik felelősséggel. A kizárás nem érvényes a szándékosan okozott károkra. A Szolgáltató a jogszabályok által megengedett maximális mértékben zárja ki a közvetett vagy következményes károkért való felelősségét, ideértve például az elmaradt haszon, bevétel, üzemszünet, adatvesztés és a "goodwill" csökkenés okozta károkat is.
8.2. Vásárlók, felhasználók magatartása
A Szolgáltató nem vállal semmilyen felelősséget az áruk vagy szolgáltatások vásárlói vagy igénybevevői, felhasználói által tanúsított magatartásért a Szolgáltatások segítségével történő nyújtása során.
8.3. Linkek felelősség kizárása
A Szolgáltatás oldalai tartalmazhatnak olyan kapcsolódási pontokat (linkeket), amelyek más szolgáltatók oldalaira irányítanak. A Szolgáltató nem felelős ezeknek a harmadik felek szolgáltatóknak az adatvédelmi gyakorlatáért és egyéb tevékenységéért.
8.4. Szolgáltatások alkalmassága
A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Szolgáltatások olyan alkalmasságáért, amely az Ügyfél üzleti céljainak elérését célozza. Tehát a Szolgáltató semmilyen garanciát nem ad és nem is lehet feltételezni, hogy bármilyen módon garantálná az Üzleti célok elérését. Az Ügyfél saját mérlegelése és felelőssége alapján választja a Szolgáltató által nyújtott Szolgáltatásokat.
8.5. Előfizető által szolgáltatott információk káresete
Az Előfizető által szolgáltatott információkból eredő károkért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A Szolgáltató, mint közvetítő szolgáltató, nem felel az Ekertv. 8-12. §-ai szerinti feltételek fennállása esetén mások által rendelkezésre bocsátott, továbbított, tárolt vagy hozzáférhetővé tett információért. A Szolgáltatónak joga, de nem kötelezettsége ellenőrizni a továbbított, tárolt vagy hozzáférhetővé tett információt, és nem köteles jogellenes tevékenységre utaló tényeket vagy körülményeket keresni.
Szerzői jogi és védjegyoltalomból eredő jogsértés esete
Szerzői jogi és védjegyoltalomból eredő jogsértés esetében a Szolgáltató akkor nem felel a más által rendelkezésre bocsátott, az általa nyújtott Szolgáltatással továbbított, tárolt vagy hozzáférhetővé tett jogszabályba ütköző tartalmú információval harmadik személynek okozott jogsérelemért, ha lefolytatja az Ekertv. 13. § szerinti eljárást. A Szolgáltató nem felel az információ eltávolítása vagy hozzáférés nem biztosítása révén keletkezett jogsérelemért, amennyiben az Ekertv. 7-11. § vagy a 13. § szerint járt el.
8.6. Hálózati elérhetőség felelősség kizárása
A Szolgáltató nem vállal felelősséget az állandó elérhetőségért (szolgáltatási kötelezettség 6.5. pont) olyan országokból, ahonnan átlagosnál több hacker támadás vagy DDoS támadás érkezik, ami miatt gyakran szükséges több tartományt is letiltani. Továbbá a Szolgáltató nem vállal felelősséget, ha egy másik szolgáltató hálózati beállításai miatt nem lehetséges a csatlakozás.
8.7. Karbantartások és harmadik felek által nyújtott szolgáltatások
Az előre bejelentett karbantartások és harmadik felek által nyújtott szolgáltatások nem terjednek ki a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettségeire (6.5. pont). Az előre bejelentett karbantartások összideje nem haladhatja meg a 99 (kilencvenkilenc) órát egy naptári évben.
8.8. Külső hatások felelősség kizárása
Az Előfizető elfogadja, hogy az internet egy összetett hálózat, amelyben több szervezet részt vesz, és melynek egyes részei a Szolgáltató ellenőrzése alatt nem állnak. Emiatt a Szolgáltató nem vállal felelősséget az olyan károkért, melyek az általa nem ellenőrzött hálózatok vagy más internetszolgáltatók tevékenysége miatt következnek be (például üzemzavar, ideiglenes vagy hosszú távú elérhetetlenség, más internetszolgáltatók által továbbított ügyféladatok hibái, számítógépes vírusok, férgek, számítógépes szabotálás vagy támadások).
8.9. Jogosulatlan használat esete
A jogosulatlan használatból eredő károkért, következményekért az Előfizető felel, a Szolgáltató felelősségre nem vonható.
8.10. Adatok, dokumentációk és szellemi alkotások jogosultságai
Az Előfizető kijelenti és vállalja a felelősséget azért, hogy rendelkezik minden jogosultsággal a Szolgáltató felé továbbított adatok, dokumentációk, információk, szerzői jogok által védett művek és szellemi alkotások átadására, és ezeket a Szolgáltató rendelkezésére bocsátására. Ezen túlmenően az Előfizető biztosítja, hogy az ilyen anyagok Szolgáltató általi felhasználása és a Szolgáltatás teljesítése során az esetleges további adatfeldolgozóval együtt ne sértse harmadik személyek jogait és törvényes érdekeit.
8.10. Jogi dokumentációk
Az Ügyfél elfogadja, hogy a Szolgáltató a jogi dokumentumok által a jogi megfelelőségére törekszik, de szavatosságot nem vállal értük. Az Ügyfél saját tevékenységéért felelős a jogi előírásoknak való megfelelés terén. Az adatkezelési tájékoztatót a Szolgáltató a lehető legjobb szakmai tudomása szerint biztosítja, de az Ügyfél a végső jóváhagyás jogával rendelkezik (adatkezelői minőség). Kifogás vagy módosítási igény hiányában változatlan tartalommal jelenik meg a weboldalon a tájékoztató. Kifogás vagy módosítási esetén az írásbeliség szabályai szerint szakmai vitát folytatnak a felek, melynek célja a jogszerű gyakorlat kivitelezése és az arról való tájékoztató megfogalmazása.
9. Záró rendelkezések
9.1. Üzleti titoktartás
Valamennyi információ, amelyhez a felek a jelen szerződésből adódóan hozzájutnak, vagyis minden tudomásukra jutott adat, tény stb. időbeni korlátozás nélkül üzleti titkot képez, és a másik fél hozzájárulása nélkül harmadik személyek tudomására nem hozható, kivéve, ha az bármely fél törvényes érdekeinek érvényesítése érdekében szükséges, vagy erre jogszabály kötelezi. A titoktartási kötelezettség megsértése polgári -, versenyjogi és büntetőjogi jogkövetkezményekkel járhat.
9.2. Üzleti jóhírnév védelme
A felek kölcsönös időbeni korlátozás nélkül fennálló kötelezettsége a másik fél hazai és nemzetközi, üzleti jóhírének tiszteletben tartása.
9.3. Know-how, sajátos fogalmak
Jelen szerződést a Szolgáltató „know-how” részét képező és a felek előtt egyaránt ismert sajátos fogalmaknak és kifejezéseknek megfelelően kell értelmezni. Jelen szerződésnek nem tárgya a Szolgáltató „know-how” egyes elemeinek, vagy egészének részben vagy egészben történő átruházása (átengedése), ha jelen szerződés valamely rendelkezése részben vagy egészben hiányos, érvénytelen vagy végrehajthatatlan, vagy érvényességét, illetve végrehajthatóságát később veszíti el, az a szerződés többi rendelkezésének érvényességét, végrehajthatóságát nem érinti.
9.4. Szerződésmódosítás, szerződéskiegészítés írásossága
Feltéve, hogy jogszabály egyéb formai követelményt nem támaszt, jelen szerződés módosítása és kiegészítése kizárólag írásban érvényes.
9.5. Írásbeliség
Felek jogviszonyában írásbelinek minősülnek a postai úton, személyes kézbesítés útján érkeztetéssel, e-mailben tett közlések egyaránt, azzal, hogy ezeket mindenkor a szerződő fél által megadott elérhetőségekre kell továbbítani. A postai úton küldött értesítést kézbesítettnek kell tekinteni ajánlott levél esetén a feladást követő ötödik napon, tértivevényes levél esetén az átvétel napján, illetve – a visszaküldés napjával – kézbesítettnek kell tekinteni akkor is, ha az a címzett levelezési címéről „ismeretlen”, „nem fogadta el”, „elköltözött”, vagy „nem kereste” jelzéssel érkezik vissza.
9.6. Hatályban maradó rendelkezések
A szerződés megszűnése esetén is hatályban maradnak mindazon rendelkezések, melyek a felek jogait és kötelezettségeit a szerződés lejártát követő időszakra vonatkozóan rendezik különösen, de nem kizárólagosan (9.1. Üzleti titoktartás); (9.2. Üzleti jóhírnév védelme); (9.3. Know-how, szellemi tulajdon).
Hatálybalépés időpontja: 2024.01.28.